close
چت روم
فواید تخم مرغ برای سلامتی و تقویت بدن
سه شنبه 01 خرداد 1397
تخم مرغ یکی از مواد غذایی رایج است که تنوع غذایی زیادی هم دارد. تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین، کربوهیدرات­، کلسیم، آمینواسیدهای ضروری، ویتامین­، اسیدهای چرب، بیوتین (یکی از ویتامین­های گروه B)، فسفر، پتاسیم، منیزیم، آهن، ید، منگنز و روی است، همچنین زرده تخم مرغ منبع طبیعی…
برترین کاربر ماه
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
مجله خبری روز
بهترین فیلم ها
مدل طلا و جواهر
بهترین بازی های کامپیوتر
نمونه سوالات دبیرستان
دکوراسیون
درخواست تحقیق
نت و تبلچر
فیلم
آمار سایت
  • اطلاعات
  • امروز : سه شنبه 01 خرداد 1397
  • آی پی شما : 54.196.110.222
  • مرورگر شما :
اتاق آرزو
محل تبلیغ شما










نظر سنجی
ارزیابی شما از سایت چگونه است؟




آرشیو ماهانه
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
فواید تخم مرغ برای سلامتی و تقویت بدن
  • تعداد بازدید : 129
  • فواید تخم مرغ برای سلامتی و تقویت بدن

    تخم مرغ یکی از مواد غذایی رایج است که تنوع غذایی زیادی هم دارد. تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین، کربوهیدرات­، کلسیم، آمینواسیدهای ضروری، ویتامین­، اسیدهای چرب، بیوتین (یکی از ویتامین­های گروه B)، فسفر، پتاسیم، منیزیم، آهن، ید، منگنز و روی است، همچنین زرده تخم مرغ منبع طبیعی ویتامین D است. از آنجایی که تخم­ مرغ­ دارای همه مواد مغذی حیاتی که برای ساختن یک بدن سالم ضروری می باشد، هست، پس باید آن را در صبحانه خود جای دهید. بعضی­ ها ترجیح می­ دهند املت یا تخم­ مرغ آب­پز بخورند، اما متخصصین تغذیه تخم­ مرغ خام را بیشتر از پخته شده یا هر نوع دیگر به شما توصیه می­ کنند. در اینجا برخی از فواید مهم تخم مرغ را برای شما توضیح می دهیم.

     

    تخم مرغ یکی از مواد غذایی رایج است که تنوع غذایی زیادی هم دارد. تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین، کربوهیدرات­، کلسیم، آمینواسیدهای ضروری، ویتامین­، اسیدهای چرب، بیوتین (یکی از ویتامین­های گروه B)، فسفر، پتاسیم، منیزیم، آهن، ید، منگنز و روی است، همچنین زرده تخم مرغ منبع طبیعی ویتامین D است. از آنجایی که تخم­ مرغ­ دارای همه مواد مغذی حیاتی که برای ساختن یک بدن سالم ضروری می باشد، هست، پس باید آن را در صبحانه خود جای دهید. بعضی­ ها ترجیح می­ دهند املت یا تخم­ مرغ آب­پز بخورند، اما متخصصین تغذیه تخم­ مرغ خام را بیشتر از پخته شده یا هر نوع دیگر به شما توصیه می­ کنند. در اینجا برخی از فواید مهم تخم مرغ را برای شما توضیح می دهیم.

     

    متخصصین تغذیه بر این باورند که هضم تخم­ مرغ خام مشکل نیست و در واقع، توسط آنزیم­ های حاضر در زرده تخم ­مرغ آسان تر می ­شود.

    محفوظ ماندن از کلسترول و چربی مضر

    محققان خاطرنشان می­ کنند که غذاهای آماده و فرآوری شده اغلب حاوی کلسترول و چربی بد هستند، اما تخم مرغ خام نه. علاوه بر این، تخم­ مرغ­ خام دارای مواد مغذی لیستین است که اجازه رسوب کلسترول را در بدن نمی­دهد. مطالعات متعددی نشان داده ­اند که خوردن روزانه تخم­ مرغ سطح کلسترول در افراد را افزایش نمی دهد.

    پیش­گیری از سرطان و مشکلات قلبی

    دانشمندان مواد مغذی زرده­ تخم ­مرغ تولید شده توسط مرغ­ هایی که رژیم خاصی از ذرت یا گندم داشتند، آزمایش کردند و فقط حضور آمینواسیدهای تریپتوفان و تیروزین مشخص شد که برای جلوگیری از مشکلات قلبی و سرطان ضروری هستند.

    تخم­ مرغ­ خام و یک قلب سالم

    زرده تخم ­مرغ دارای آنتی­ اکسیدان­ هایی است که سلامتی قلب را بالا می­ برد. البته دو برابر این مقدار در سیب یافت شده است.

    جلوگیری از کوری و آب مروارید

    بالا رفتن سن موجب تخریب بافت های داخلی بدن می شود. اما مشکلاتی مانند آب مروارید می تواند با خوردن تخم ­مرغ خام مهار شود، زیرا زرده تخم ­مرغ غنی از لوتئین و زآگزانتین است، دو آنتی ­اکسیدان قوی که از وقوع این مشکلات بخصوص در افراد مسن جلوگیری می­ کند.

    برای داشتن یک بدن قوی و با انرژی

    خوردن تخم مرغ برابر با دریافت مقدار انرژی زیادی است. بدنسازان بطور منظم تخم ­مرغ می­خورند، زیرا به آن ها کمک می­ کند تا عضلات سالم و بدن قوی پرورش دهند. آن هم به دلیل وجود ترکیبات مغذی و پروتئین موجود در تخم مرغ است.

    درمان بیماری­ های ریوی

    خوردن تخم­ مرغ خام به بهبود عملکرد ریه ها در انسان، بویژه برای آن هایی که به آمفیزم مبتلا هستند کمک می کند.

    بهبود سلامتی جسمانی

    تخم ­مرغ خام نه تنها تعادل هورمونی دارند بلکه متابولیسم را نیز سرعت می­بخشد. همچنین سیستم گردش خون را بهبود می­بخشد.

    نویسنده : admin تاریخ : دوشنبه 03 شهريور 1393 امتیاز :
    موضوعات : تغذیه وسلامت , پرورش اندام ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی